Atestare Națională

CUM MĂ POT ATESTA NAȚIONAL?

AMCOR, Asociaţia Consultanţilor în Management din România, este singura asociaţie a firmelor de consultanţă din România care organizează, de mai bine de 10 ani, o procedură de atestare națională a acestora. Odată cu noile hotărâri ale Adunării Generale AMCOR, din 28 martie 2012, persoanele fizice autorizate care își desfășoară activitatea în acest domeniu se pot înscrie în Asociație și se pot atesta național.

Descărcați: PROCEDURA ATESTARE

Prezenta procedură de atestare națională li se adresează firmelor de consultanţă și persoanelor fizice autorizate membre AMCOR (conform statutului Asociației) şi are ca rol profesionalizarea pieţei de consultanţă din România, procedura fiind realizată după modelul asociaţiilor europene, membre în FEACO (peste 25 de asociaţii din Europa).

AMCOR organizează anual cel puțin două sesiuni de atestare/reatestare națională.

Pași necesari pentru înscrierea la atestare/reatestare:

  1. plata taxei de atestare/reatestare pe baza facturii proforme emise de AMCOR (taxa este diferită de taxa de înscriere în AMCOR)
  2. trimiterea Anexelor 1-5 (din ghidul de atestare), în format electronic pe adresa alexandra.pusca@amcor.ro
  3. dosarul printat se va aduce la sediul AMCOR în ziua susținerii interviului sau se va trimite prin curier

Taxa de atestare/reatestare: 100 euro, se va plăti (la cursul BNR din ziua plății) în contul AMCOR: RO62BTRLRONCRT0543933801 RON deschis la Banca Transilvania. Firmele din alte țări vor achita taxa de atestare direct în euro în contul AMCOR: RO12BTRLEURCRT0543933801 EUR deschis la Banca Transilvania.

Domenii de activitate pentru care se poate obține atestarea națională conform noii proceduri de atestare națională:

  1. Dezvoltarea organizațiilor și strategie
  2. Management financiar și de risc
  3. Operațiuni și procese interne
  4. Marketing și vânzări
  5. Resurse umane și managementul schimbării
  6. Digitalizare și concepte tehnologice
  7. Managementul de proiecte, Management interimar
  8. Alte servicii de consultanță

Sectoare de activitate pentru care se poate obține atestarea națională conform noii proceduri:

  1. Industrie
  2. Agricultură
  3. Construcții
  4. Servicii
COMISIA DE ATESTARE NAȚIONALĂ

Comisia de Atestare Națională AMCOR este compusă din patru consultanţi independenţi, cu o deosebită reputaţie profesională.

Norbert HOECKL – președintele comisiei de atestare națională – a lucrat patru ani în biroul din Munchen al companiei de consultanţă în management Detecon International (membră a grupului Deutsche Telekom), de cinci ani activează pe piaţa românească de consultanţă strategică. Norbert a absolvit ca inginer Universitat Karlsruhe si ETH Zurich, şi deţine o diplomă Post Graduate în marketing de la University of California at Berkeley. Norbert predă „Strategic Management” în cadrul MBA-ului organizat de University of Wales în România. 

Cristian GĂINĂ – membru în comisia de atestare națională – membru fondator a Gapa Business Consultancy Holding, coordonează misiuni de consultanță din 2003. A coordonat un portofoliu important de proiecte, cuprinzând domenii cum ar fi agricultură, zootehnie, pomicultură, pescuit, industrie alimentară, turism și servicii, dezvoltare rurală, dezvoltare a programelor pentru resurse umane, creșterea competitivității, cercetare-inovare, clustere, de- a lungul a 15 ani de experiență, numărul acestora este de peste 400 proiecte implementate. De asemenea, dumnealui reprezintă AMCOR în Comitetul de Monitorizare din cadrul PNDR. A absolvit Științe Economice la Universitatea de Vest Timișoara, cu studii Masterale, și în curs de doctorat, este membru în Colegiul de Conducere al Camerei de Comerț Timiș, CMC din 2011. 

Cătălin HRISTEA – membru în comisia de atestare națională – fost președinte AMCOR, președintele Comisiei de Etică din cadrul AMCOR. 

Prof.ing.dr.ec. Marian MOCAN – membru în comisia de atestare națională – decan al Facultății de Management în Producție și Transporturi din cadrul Universității Politehnica Timișoara. A inceput activitatea de consultanță la Centrul de Consultanță Româno American pentru Dezvoltarea Inițiativei Private Timișoara din 1993. Este inginer mecanic (1986), are un Master în consultanță la Washington State University din 1994 și este doctor în economie din 1999. Are o mare experiență teoretică și practică, a lucrat în producție, cercetare și învățământul superior, făcând cursuri de pregătire în Italia, Franța, Germania, Grecia, Austria și SUA, fiind visiting profesor în Franța (2001-2010) și Croația (2015).  Acordă consultanță în domeniul managementului strategic, managementului de proiect, logistică etc. 

Costin SORICI – membru supleant în comisia de atestare națională – fondator al Project Management Solutions srl, societate de consultanță cu peste 15 ani de experiență în domeniul managementului strategic și managementului de proiect. A cooordonat în mod direct sau indirect peste 200 de proiecte de consultanță din domenii precum agricultură, turism, producție și servicii precum și proiecte de cercetare și de dezvoltare a resurselor umane. Este MBA al CNAM Paris și doctor în economie din anul 2004, fiind și conferențiar la Facultatea de Științe Economice din Universitatea OVIDIUS Constanța Membru AMCOR din anul 2001 și CMC din anul 2008. Acordă consultanță în management strategic, management de proiect, cercetare-dezvoltare-inovare etc. 

LISTA FIRMELOR ATESTATE NAȚIONAL

BDO BUSINESS ADVISORY: 02.11.2023 – noiembrie 2026

BMG EUROEXPERT: 31.03.2016 – aprilie 2019

BUSINESS INTELLIGENT SERVICES: 13.04.2022 – mai 2025

BUSINESS INVENTIVE ZONE: 12.10.2020 – noiembrie 2023

CIVITTA STRATEGY & CONSULTING: 08.11.2022 – decembrie 2025

CONSULTANT CORNELIU RUSSU         

CONSULTANT IOANA GUNDHARDT-DESKO  

CONSULTANT MADELA ABRUDAN     

CONFERO FINANCE: 01.04.2020 – aprilie 2023

DAL CONSULTING: 14.10.2024 – noiembrie 2027

DELTIS: 30.03.2021 – aprilie 2024

EUROCONSULT: 12.10.2017 – noiembrie 2020

EUROGRAF RAM IMPEX – ROMEO ILIE CMC: 31.03.2016 – aprilie 2019

EUROPROJECT PARTNER: 08.11.2022 – decembrie 2025

EUROTOP CONSULTING: 31.03.2023 – aprilie 2026

EXPERT CONSULTING: 02.11.2023 – noiembrie 2026

FABRICA DE CONSULTANȚĂ LIRA: 31.03.2023 – aprilie 2026

FABRICA FONDURILOR STRUCTURALE: 29.03.2024 – aprilie 2027

FINANCIAL MANAGEMENT SERVICES: 24.03.2020 – aprilie 2023

FINANȚARE PRO CONSULT: 29.03.2024 – aprilie 2027

FORUM PROIECT INVEST: 13.04.2022 – mai 2025

FUNDAȚIA PENTRU PROMOVAREA ÎNTREPRINDERILOR MICI ȘI MIJLOCII BRAȘOV: 18.03.2014 – aprilie 2017

GAPA: 14.10.2024 – noiembrie 2027

GATEWAY & PARTNERS: 31.03.2023 – aprilie 2026

GORDIAN INC. EXPERT: 17.03.2015 – aprilie 2018

GRAFFITI PRINT: nu este încă atestată național

GREENHEAD: nu este încă atestată național

HYGIA: 02.11.2023 – noiembrie 2026

KOOPERATIVA 2.0: 02.11.2023 – noiembrie 2026

KPI BIZ INVEST: nu este încă atestată național

LUCAS CONSULTING PARTNER LCP: 02.11.2023 – noiembrie 2026

MC FINCONSULT – MARIA COSTACHE CMC: 27.10.2008 – noiembrie 2011

MC PROFIT EXPERT: 27.10.2021 – noiembrie 2024

MRS ROCONSULT 2006: 12.10.2020 – noiembrie 2023

KINSTELLAR TAX & FINANCIAL ADVISORY (anterior NOERR FINANCE & TAX): 13.04.2022 – mai 2025

OTP CONSULTING ROMANIA: 15.10.2013 – noiembrie 2016

PMD MANAGEMENT: nu este încă atestat național

POP DANIEL-VALENTIN PFA: nu este încă atestat național

PROCONSULT: 02.11.2023 – noiembrie 2026

PROCONSULTING: 11.11.2024 – decembrie 2027

PROFESSIONAL MANAGEMENT SOLUTIONS: 08.11.2022 – decembrie 2025

PROJECT MANAGEMENT SOLUTION: 15.03.2018 – aprilie 2021

RAMBOLL SOUTH EAST EUROPE: 08.11.2022 – decembrie 2025

REC SOFTAGRO: 27.10.2021 – noiembrie 2024

RELIANS CORP: 29.03.2024 – aprilie 2027

ROCAVI CONSULTING: 15.03.2018 – aprilie 2021

ROMAIR CONSULTING LTD: 02.11.2023 – noiembrie 2026

ROYAL AUDIT HOUSE: 12.10.2020 – noiembrie 2023

SLY MANAGEMENT: 02.11.2023 – noiembrie 2026

SOLENOID CONCEPT: nu este încă atestat național

SUVENIRE CONSULTING: 30.03.2021 – aprilie 2024

SYNESIS PARTNERS: 02.11.2023 – noiembrie 2026

SOHA CONSULTING: 02.11.2023 – noiembrie 2026

SOLUTIONS GC: 15.10.2014 – noiembrie 2017

STALFORT INNOVATION & GRANTS ( anterior TPA INNOVATION): 31.03.2023 – aprilie 2026

SVO CONSULTING: 13.04.2022 – mai 2025

TADECO CONSULTING: nu este încă atestată național           

THESANCO: 30.03.2017 – aprilie 2020

THINK DEVELOPMENT & CONSULTANCY: 30.03.2017 – aprilie 2020

UNLOCK BUSINESS CONSULTING: nu este încă atestată național

VERTICAL FINANCE: 27.10.2021 – noiembrie 2024

Certificare Internațională CMC

 

CUM MĂ POT CERTIFICA INTERNAȚIONAL?

CMC este standardul de calitate în consultanţă recunoscut global în peste 45 de ţări, inclusiv cele mai mari pieţe: SUA, UK, Germania, China, Japonia, Australia dar şi în cea mai mare parte a ţărilor din UE. Lista completă este disponibilă pe https://www.cmc-global.org/

Titlul CMC certifică faptul că persoana respectivă îndeplineşte cele mai înalte standarde de profesionalism şi etică în consultanţa în management.

Categoriile certificării CMC sunt conform statutului AMCOR următoarele:

CMC – titlu care se acordă consultanților în management activi (care profesează și îndeplinesc condițiile din procedură).

CMC Professional Leader – titlu care se acordă consultanților în management care nu mai profesează la data acordării (ex. retragere din activitate, funcționar public etc.), dar care au avut o contribuție deosebită la dezvoltarea profesiei de consultant în management.

AMCOR este, începând cu anul 2002, singura organizaţie din România abilitată de ICMCI să acorde titlul CMC (Certified Management Consultant), consultanților în management. AMCOR derulează anual două sesiuni de certificare/recertificare.

Candidații care nu au mai participat până acum la sesiune vor parcurge și o etapă de precalificare (CV+Sinteză 3 proiecte importante). Candidații care se recertifică nu vor mai parcurge etapa de precalificare.  

Descărcați documentație aplicant: 

1. a) Application package checklist – Assessment

1. b) Application package checklist – Reassessment

2. Application form CMC

3. Application CV Phare

4. Application 3 client referees

6. The Assessment Interview

CMC Pack Updated 

SET DE DOCUMENTE ICMCI:

ICMCI CMC001 Certification Scheme Manual-version 2.0

Appendix 1 – ICMCI CMC002 Competence Framework version 4.0

Appendix 2 – ICMCI Competence Framework background version 4.2

Appendix 3 – ICMCI CMC003 Code of Conduct 4.0

Appendix 4 – ICMCI CMC004 Common Body of Knowledge Version 4.0

Appendix 5 – ICMCI CMC005 Additional Pre-requisites-version 2.0

Appendix 6 – ICMCI CMC006 Matrix of Preferred and Acceptable Assessment Techniques-version 2.0

Appendix 7 – ICMCI CMC007 Glossary-Master – version 2.0

Appendix 8 – ICMCI CMC008 General Requirements – ISO17024-Master version 2.0

Appendix 9 – ICMCI Competence Framework Overview version 4.2

Supporting tool – ICMCI Competence Framework Introduction Presentation version 4.2

Supporting document: UN SDGs

Guiding Documents: Anti Bribery Guidance for ICMCI OECD AND ISO26000 Guidance for ICMCI

DOSARUL CMC ȘI TAXELE AFERENTE CERTIFICĂRII

Conţinut dosar aplicare CMC:

A Formular pentru aplicare

B Dovada achitării taxei de participare

C Experienţa profesională

            C1) Un CV actualizat + copia cărţii de identitate

            C2) Rezumate ale misiunilor de consultanţă

            C3) Dovada Dezvoltării Profesionale Continue şi a programelor de training urmate

            C4) Dovada competenţelor academice şi vocaţionale

            C5) 3 copii ale unor contracte cu clienţii dvs.

            C6) Un rezumat cuprinzând lucruri învăţate în urma unor misiuni

D 3 recomandări şi coordonatele celor care vă recomandă

E* Studiu asupra unei misiuni îndeplinite

* Pentru candidaţii care parcurg procedura de recertificare CMC, dosarul de candidatură nu va cuprinde şi punctul E.

Limba în care se completează dosarul: limba engleză.

Dosarul complet se trimite electronic pe e-mail la adresa alexandra.pusca@amcor.ro, iar la interviul cu membrii comisiei se depune dosarul printat în 2 exemplare. 

Taxa de participare la sesiune: 300 euro/candidat (pentru candidații care participă prima oară la sesiune) sau 200 euro/candidat (după 3 ani, pentru candidații care își reînnoiesc certificatul CMC) și se plătește (la cursul BNR din ziua plății) în contul AMCOR: RO62BTRLRONCRT0543933801 RON deschis la Banca Transilvania în baza unei facturii emise de AMCOR. Candidații din alte țări vor achita taxa direct în euro în contul AMCOR: RO12BTRLEURCRT0543933801 EUR deschis la Banca Transilvania. 

Taxă anuală CMC pentru păstrarea titlului CMC: 150 euro/CMC pentru consultanții din firme membre AMCOR sau 250 euro/CMC pentru consultanții din firme care nu sunt membre AMCOR.

Programare examinare doar pentru aplicanţii cu un dosar care a fost evaluat ca satisfăcător. 

Documentația de certificare AMCOR respectă standardele impuse de ICMCI, și consemnate în Declarația de Echivalență. Astfel, auditorii vor utiliza în evaluarea dosarelor de candidatură matricea tehnicilor preferate de evaluare aprobată de reprezentanții ICMCI.

Interviul de examinare

La interviul de examinare pentru certificarea CMC, candidatul trebuie să realizeze o scurtă prezentare a sa, precum şi o prezentare a misiunii descrise la punctul E din dosarul de certificare.

La interviul de examinare pentru recertificarea CMC, prezentarea va cuprinde câteva informaţii despre evoluţia profesională a consultantului în perioada scursă de la ultima certificare, precum şi prezentarea pe scurt a unei misiuni de consultanţă pe o temă de interes pentru profesie.

Înmânare certificat CMC – pentru candidaţii care au trecut cu succes de faza de examinare (interviu).

Observaţii: Toţi consultanţii certificaţi CMC trebuie să se recertifice la fiecare trei ani pentru a-și păstra titlul. Consultantul trebuie să probeze că în continuare a avut ca activitate principală consultanţa în management şi că şi-a continuat dezvoltarea competenţelor şi a abilităţilor specifice precum şi îmbogăţirea cunoştinţelor.

Întrucât procesul de certificare CMC implică și un proces de învățare din partea aplicanților, recomandăm ca fiecare candidat la titlul de CMC să își aleagă un tutore (din rândul consultanților certificați deja) și să se consulte cu acesta de-a lungul procesului de certificare.

LISTA CONSULTANȚILOR CMC DIN ROMÂNIA
  1. Florina BÂRDEA HYGIA, Cluj-Napoca, decembrie 2026
  2. Augustin BOER – BDO BUSINESS ADVISORY, Bucureşti – iulie 2025
  3. Anca Elena BORŞ – Bucureşti – iulie 2025
  4. Sorin CAIAN – BDO BUSINESS ADVISORY, Bucureşti – decembrie 2026
  5. Diana-Cosmina CHIFOR – HYGIA, Cluj-Napoca – decembrie 2026
  6. Maria COSTACHE – MC FINCONSULT, Bucureşti – aprilie 2023
  7. Cristian GĂINĂ – GAPA, Timișoara – iunie 2021
  8. Angela GURĂU – THESANCO, Constanța – iulie 2025
  9. Cătălin HRISTEA – PMSOLUTIONS, București – iunie 2021
  10. Romeo ILIE – București – decembrie 2018, CMC Professional Leader
  11. Gabriel IONIȚĂ – BDO BUSINESS ADVISORY, București – decembrie 2023
  12. Sebastian LĂCĂTUȘ – GAPA, Timișoara – iunie 2021
  13. Ciprian MORCAN – HYGIA, Cluj-Napoca – decembrie 2026
  14. Lucian NAUM –  SV OLTENIA CONSULT, Craiova – decembrie 2021
  15. Sebastian POPESCU – NOERR FINANCE & TAX, București – iulie 2025
  16. Răzvan-Petru RADU – BDO Business Advisory, Iași – iunie 2027
  17. Laurențiu Daniel SCHIPOR – BDO Business Advisory, Iași – iunie 2027
  18. Sonia LUPU – HYGIA, Cluj-Napoca – decembrie 2021
  19. Iulian SORESCU  NOERR FINANCE & TAX, București – iulie 2025
  20. Costin SORICI – PROJECT MANAGEMENT SOLUTION, Constanţa – aprilie 2023 – suspendat
  21. Valeriu ZAMFIRESCU – BDO BUSINESS ADVISORY, București – decembrie 2026
  22. Ionuț ZLATE – BDO BUSINESS ADVISORY, Iași – iunie 2027

Cursuri

AMCOR (Asociația Consultanților în Management din România) vă propune seria de cursuri “Consulting – Tools, Skills & Ethics”.

Scopul organizării acestor cursuri tematice este acela de a vă ajuta să vă familiarizați cu concepte specifice domeniului, să aflați care sunt cele mai importante cunoștințe, competențe și aptitudini pe care ar trebui să le aibă un consultant în management, dar și să interacționați cu profesioniști care activează pe piața de consultanță în management de mai mulți ani și care cunosc specificul local al acesteia.

În același timp, cursurile vă vor oferi posibilitatea de a vă crea o imagine de ansamblu asupra a ceea ce înseamnă consultanța în management și cum puteți și pe viitor după participarea la acest curs să vă perfecționați pentru a le putea oferi potențialilor beneficiari servicii de consultanță în management de calitate, dar și etice.

Lectorii provin din firme de consultanţă în management cu o importantă experiență în domeniu 

Metoda de lucru: interactivă, bazată pe studii de caz, lucru în echipă, prezentare, exerciții

Cui se adresează:

  • Consultanților – vor beneficia de o introducere profesionistă în tematica consultanţei în management, precum şi de prezentarea modului de organizare a activităţii/modului de lucru al unui consultant profesionist;
  • Persoanelor care doresc să urmeze o carieră în consultanță – vor înţelege natura consultanţei precum şi posibilităţile de dezvoltare în această profesie;

Printre programele de training pe care vi le propunem se numără:

Financial Management

Prezentarea principiilor de raportare financiară:

  • Prezentarea componentelor situațiilor financiar-contabile
  • Corelații între componentele situațiilor financiare
  • Analizarea indicatorilor financiari

Consultanța în management: knowledge, competence & skills

  • Ce este consultanța în management? Rolul consultantului în organizație.
  • Ce face un consultant în management? De ce apelează clienții la consultanți?
  • Ce knowledge, competence & skills/cunoștințe, competențe și aptitudini necesită un consultant în management.

    Consultanța în management: organizarea firmei, onorarii și prețuri, etică și deontologie profesională

    • Organizarea firmei de consultanță în management
    • Sisteme de onorarii și prețuri în consultanță
    • Etică și deontologie profesională în consultanță

    Taxă de participare:

    100 euro/persoană pentru 1 zi de curs pentru participanți independenți

    50 euro/persoană pentru 1 zi de curs pentru consultanți din firme membre AMCOR

    Locație curs: sediul AMCOR, str. Avram Iancu, nr. 22, et. 1, sector 2, București

    Persoană de contact: Alexandra Pușcă, manager AMCOR, tel. 0722.599.503, email: alexandra.pusca@amcor.ro

    De ce să particip?

    • Vei avea ocazia de a cunoaște persoane cu experiență în domeniu
    • Parcurgerea cursului poate fi un prim pas spre obținerea certificării internaționale CMC
    • Networking
    • Vei primi o diplomă de absolvire a programului de curs 
    • Vei pleca de la acest curs cu noi cunoștințe care îți vor folosi pe termen mediu și lung 

    Înscrierea participanților se poate face prin trimiterea formularului de înscriere și achitarea taxei de curs.